Dan före dan före dopparedan

Idag är det den berömda dan före dan före dopparedan! Snön ligger dessutom vit och riktigt lyser överallt, så julkänsla finns det gott om.

Nu sitter jag på mitt arbete och har liten fikarast. Jag gläder mig åt att J har fått ta del av så många viktiga och mysiga jultraditioner: vi har bakat knäckis och pepparkakor, vi har gjort marsipanfigurer, vi har köpt och tillsammans burit gran, vi har pyntat gran och vi har förstås julpyntat hemmet. Vi har tänt adventsljusen och tillsammans sagt ramsorna och vi har suttit i soffan och följt julkalendern på TV.
Mysig tid.
Nästa år ska vi lägga en sak till på listan: att lussa för pappa :-)

Det kommer att bli en strålande jul. Jag ska fira den med dem som betyder allra mest i världen.

Om vi inte hörs före julafton: God Jul!

Kommentarer
Postat av: AnnaA

God Jul!

Härligt med den vita vintervärlden som kommit! :)

2009-12-23 @ 05:22:31
URL: http://effy.wordpress.com
Postat av: Monica

Vad vackert skrivet!

Jag håller med, det är mysigt med jultraditioner där man umgås och pysslar tillsammans! Härligt!

Önskar er en riktigt God Jul!

2009-12-23 @ 16:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0