Julafton

Julafton. Glädje, värme och lycka. Fast det verkar för bra för att vara sant, är det inte det.
Den lilla pojken har öppnat paketerna i sin strumpa (i mörkret med utropet "å här ligger det paket!!! tänd en lampa, mamma, jag ser inget!) :-) och springer runt och dansar och sjunger julsånger.
Den store ska strax få den mjuka pepparkaka jag har i ugnen - som han längtat efter hela året.
Under granen ligger julklappar, i IPoden spelas ljuv julmusik, framför mig idag väntar matlagning, julig promenad i massor av snö, Kalle Anka på TV och myyyyyys tillsammans med mina två söner och min make. Och hund! Inte helt fel.
Det finns inget bättre.
Och bäst av allt är fortfarande frånvaron av rädsla.
God Jul på er alla underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0