Vilken kväll!

Efter att svärföräldrar varit här och myst, vid underbar middagsträff hände mig följande:
TV-spelande med tre söner och make (heaven!), nattning av liten son där vi efter läsning av diverse sagor låg och sjöng svenska klassiska julsånger till han somnade och som en alldeles fantastisk och magisk final såg vi snöflingor i faktisk storlek som en handflata!!!!!!! falla från skyn!!
Alla som var vakna sprang ut i det, vi ville bara _vara_ i det och få dessa gigantiska flingor på oss. Jag gjorde en snöängel för första gången på säkert 30 år och stora sönerna hade snöbollskrig och gjorde en liten snögubbe. I slutet jagade jag Alexander med snöbollar som jag hopade med mina bara händer och blev följaktligen knallröd om händerna.
Det var det värt!
Grannarna B och G stod och fotade flingorna (liksom jag) och sjöng "I'm dreaming of a white Christmas" och granne E vinkade inifrån sitt kök.
Jag kan inte tro det: vilken ypperligt magisk afton. Den enda som missade det var J men han sov sött och slumrade ju in till hans älskade julsånger.
Magi, kärlek och glädje - vilken afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0