:-) - fram för utomhusbilder i bloggen i alla fall!!

Tackar kära söta läsare för gulliga kommentarer! :-) Jag stegade ut under dagen - endast iförd pyjamas och morgonrock - för att passa på dagsljus och sol för att föreviga trädgården och vad som hunnit hända där.

Här kommer lite bevis på slitet i trädgården, se och förundras:


Före - innebar precis det du ser här - småträd, ris, buskar och jaa gud vet vad?
Fullt av det och det barkar åstad rakt in i skogen bakom.


Voilá! Här gick jag som Jack i "Den vilda jakten på stenen" (!) och slog mig fram
som om jag gick i värsta djungeln... ;-) Också med viss assistens av min 
trädgårdsälskande moder.


God motion erbjöd motståndet här!


Ni ser vilken uppröjning! Nu ser det i alla fall ut som att det går att gå här.
Sanningen är att stenar, stubbar och rötter gärna sätter krokben.
Under mossan...


Nöjd med arbete well done :-)


Här ska sprängas bort stora stenar, bankas sönder murkna stubbar, kalkas
och sedan ösas på massor av jord och sedan: odlas gräsmatta och placeras
studsmatta!


Det tål att sägas igen: Funkie inser fördelarna med egen trädgård.


Här kommer att bli väldigt bra.


Höga och vackra träd omger vår trädgård. Åtminstone fem träd ska vi såga
ned i vår egenträdgård (lämnar endast en smal rak björk) och sedan ska vi
ansöka om tillstånd att hugga ned några tallar så vi får lite mer sol.


Gärsgår'n in till grannen är så vacker. Det är det staket jag helst vill anlägga
på andra sidan också.


Berget har förrförre ägaren sprängt bort lite av. Vi ska spränga bort lite till
till förmån för trädäcksbygge!




Lite nytt puder kom i helgen.




Skuggor.




På andra sidan (köks- och sovrumssidan) såg det ut så här i dag.




Trädgårssidan igen. Varje gång jag står här blir jag påmind att vi måste ringa
kommunen för sop-kort. Granen kan ju inte ligga här till midsommar...


Vårt berg. Vårt hus.


Tänk vad vi ska mysa här i vår och sommar. Jag kan knappt tåla mig!

Kommentarer
Postat av: Cissy

Vilka fina kort.

Får man hoppas på en fika i den mysiga trädgården i sommar ?

2009-02-01 @ 18:36:22
URL: http://networkingblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Hoppas kan man alltid göra.

;-)

Klart su kan hoppas på det - det gör jag!!! Hur mysigt det kommer att vara, återstår att se!

Kram

2009-02-04 @ 13:57:06
URL: http://bythepine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0