Dörrkarmar

Förra helgen påbörjade jag arbete med att måla dörrkarmar. Befintliga är av furu och inte alls något som tilltalar oss. Den här helgen färdigställde jag den första samt la grundfärg på två till, före Johannes magsjuka slog till!
Nu ligger både han och jag i soffan för jag fick ont i magen samtidigt som han fick det men jag har inte kräkts ännu...

Jag ligger och väntar således!!

Johannes ligger och snuttar.

Karmarna blir fina i alla fall och det är fascinerande hur mycket som förändras bara av att måla dem vita. Hela rummet får ett annat uttryck. Det ska bli jätteroligt att måla alla karmarna.
En lustig sak som händer i detta hus som nog nästan aldrig renoverats är att när jag drar av maskeringstejpen åker mer eller mindre tapet av från väggen också. På sina ställen stora sjok - stora som A4-papper i alla fall.
Tur vi ska måla om och tapetsera alltså :-)


Åter till sjukdomstillstånden här i soffan. Ha en skön kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0