Drömmar om trädgårdens framtid!

Trädgården har jag stora planer för! Inte så att jag vill plantera massor av avancerade växter och göra avancerade byggnationer men väl har jag drömmar om hur vi ska använda marken där ute!

Den ganska stora terass (för att vara vårt parhus!!) vi tänker bygga i ljust trä, på baksidan, ska ha två rumsligheter:
den ena möbleras med vår, redan inhandlade, matgrupp i hardwood och dess svarta dynor och den andra delen ska absolut bli loungedel! Där ska vi ha loungegrupp för softa drinkar och sena kvällar. Loungegruppen ska vara i konstrotting och i svart.
På framsidan ska vi också bygga terass och där ska vi ha sol/lounge-stolar, kanske tre stycken för likaledes loja stunder där.
Åh, vad jag älskar att planera och leta efter det vi kanske ska köpa.  Jämföra priser och se utbudet.

Önskas inspirationsbilder? Vassego!


Ungefär så här stor kommer nog vår altan att bli. Ena änden för matgrupp
och grill, andra änden för lounging :-)


Denna möbel är för stor för oss men den är väldigt fin!


Något sådant här, fast i svart önskar jag mig.


Allra snyggast. Utan tvekan. Den lirar dessvärre i
dyrare ligan. Man kan lägga 20.000:-. Billigare på rea
kan man få för 6000:- det är det billigaste jag funnit.
Jag minns dock att Jula hade en som var OK i somras,
till lägre pris :-D


Vackert.


Svart och fin.


Om vi inte vill öppna största plånboken kan ju fyra sådana här runt ett svart bord funka.
Då lär vi landa på max 3000:- istället...


Ooops! Hur hamnade den här bland bilderna?
Kanske för att detta är något jag inte skulle tacka nej till!!!!! *hahahaha*


Ungefär såhär ser vår hardwood-grupp ut.
Den står alltså i andra änden av terassen.

Det är så ofta så att vägen dit och drömmarna är minst lika underbara som färdigställandet. Så, jag har en blast just nu!
Trevlig lördagskväll!

Kommentarer
Postat av: Megg

Hej!



Känner mig lite tråkig. Rekommenderar trots det att ni tänker på att trädgårdsmöblerna skall förvaras någon stans över vintern också! Stapelbart är prima!



Kramar från snöigt Örvik

2009-02-22 @ 11:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0