En mysig fredag

NU. Nu sitter jag ned vid datorn. En jobbdag är slutförd, jag är hemma. Johannes har lekt hela dagen med vänner idag (hans semester smygstartade idag) och nu har jag just utfodrat honom och kompis F lunch och fika. Fikan intar de i skinnstolarna framför en tecknad film.
"Vad det är skönt att leva då" - som Johannes brukar sjunga!

Jag läste förresten att Ernst Kirchsteiger lider av samma fenomen som jag: han är lycklig. Och det märks.
Jag hade anat det: mannen är min enda like i att använda superlativer och det vill INTE säga lite. Jag älskar förstås att det finns en till lika toklycklig människa i världen som jag och anar att om han och jag var en professionell duo skulle vi vara lika hatade som MJ.
Minst.
På tok för mycket lycka och glädje.
Liksom jag har Ernst upptäckt att det finns människor som inte alls gillar detta att man är lycklig och utstrålar glädje. Det är dock deras stora förlust och deras sorg. Jag låter det inte bekomma mig. Längre.

Jag är toklycklig och stolt över det ;-)
Foton från mitt paradis:


Nya utemöbler till balkongen. Äntligen.


Mysiga former.


J skapade ett stilleben av ljusstakar och en stark lampa!


Maken sätter parasollet på plats. Granitfot blev det :-)


Vyn från soffan.


Igen. Poolen fick maka åt sig liiiite....


Äntligen, efter nästan 11 år tillsammans unnade vi oss tavelbelysning.


Nu är det smultrondags i vår trädgård. Mums!





Funkie sitter och nosar upp allehanda dofter.


Undrans om han känner doften av en snigel?


Pappa fotar hemmahunden.


Jag gav mig, som sagt, av på blåbärsplockarstrå't i vår trädgård.


En OK skörd.


Som utmynnade i en mer än OK paj!


Nu stundar helg och diverse arbetsuppgifter i hemmiljö :-)

Bara en arbetsvecka kvar för mig nu.


Kommentarer
Postat av: Millan

Det där förstår jag mig inte på alls, varför ska man ogilla någon bara för att de är lyckliga/nöjda/tillfreds/trivs med tillvaron?? Själv blir jag bara glad och varm av att höra sånt :-)



Ha en skön helg!!!

2009-07-10 @ 20:07:57
URL: http://millansspektakel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0