Julitider

Nu är det julitider. Det är första gången vi upplever sommar i vårt hus och det är ingen besvikelse! Varmt är det sannerligen och något att göra finns 24/7.

Och vi gör!

Det finns nu äntligen tre av de totalt fyra platser att sitta på, som är tänkta i vår trädgård: först har vi framsidan med stenläggningen maken så duktigt lade i våras, där har vi en liten sittgrupp med bord och två stolar.

Sedan har vi ju vår härliga matgrupp på baksidan där vi har soffa, bord och två karmstolar och nu är det kompletterat med ett parasoll där också - så blir det inte LIKA hett när solen kommer på besök nästa gång.

Och så har nu äntligen balkongen fått sittmöbler!! Lite franskt stuk är det där i svarta pyttelite snirkliga stolar och en söt liten fransk lykta jag inte kunde motstå, från House Doctor ;-)

Vad har vi mer hunnit? Vi har åkt med några vändor fällda träd till tippen men nu har vi bara tre besök kvar där, så vi behöver nog få dit lite mer vid de besöken... En C4 rymmer inte många stammar... Vi har också sått gräs på den plätt där vi grävt bort det gigantiska ogräset som jag hade efterlysning om här. Några andra ställen har också fått påbättring i gräsväg.
Det känns BRA! Nu kan man gå ut på olika platser och få sol, skugga, fläkt eller tak: vilket man önskar. Och med mjukt gräs under fötterna, eller snajsiga stenar. Mysigt.

Jag har lite bilder att bjuda på igen:


Lekfull son på förskolans gård.


I lördags var vi på ett väldigt trevligt 50-årskalas! VD'n i Crop Tailor fyllde 50.


Min make tar lite till av förrätten..!


Han lät sig väl smaka.


Mysigt och mycket gott!


Miljön vid deras hem  var oerhört mysig och välkomnande.
http://www.handenshus.se/index.htm


Party!


J hamnade till slut med en film, när det blev för långtråkigt med alla vuxna.
Det visade sig vara ett bra bord han hamnat vid: här stod välkomnstsnacksen kvar :-)


Hemma igen. Ett piratskepp prövar poolens våg.


Jag arbetade hemma en dag och unnade mig denna (laktosfria förstås) frukost.


Jag hade sedan turen att få avnjuta denna fika med min store son A!


Sommarens första två smultron, smakade vi också.


Mums!


J och S plockar blåbär.


J ger sina till S.


J hittade ett lingon och visar det för H.


Som ni ser går det ingen nöd på oss på Nordåsen!


Kommentarer
Postat av: Millan

Underbara bilder!!



Och visst är det härligt med trädgård, när den är någorlunda hanterbar d v s, eller, för att citera min make "vem var det som påstod att trädgårdsarbete var avslappnande" ;-)

2009-07-07 @ 10:28:46
URL: http://millansspektakel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0