Älgen, hackspetten och det öppna fönstret

Jo, så ligger det till! Jag vabbar i dag och när J och jag gick ut med hunden såg jag en bil som stod alldeles stilla en bit framför oss. Sedan körde den bilden fram till oss och rullade ned rutan - jag tyckte det var lite olustigt ända till jag såg att det var en av våra grannar:polisen :-) Han talade om att det några meter längre fram stod en älg alldeles bredvid trottoaren vi gick på. Bara så vi visste.

Då såg vi den förstås. Den stod och betade och kikade upp om vartannat. Jag fotade lite på håll (hade kameran med för att fota knoppar) och gick sedan över till andra sidan vägen för att få en något bättre bild. Mitt i fotande var dock batterierna slut: typiskt oflyt :-o  ;-)

Nu sitter sjukis och jag och ser klassiker på TV: Jurassic Park. Vi har öppnat fönstret och utanför hörs en energisk hackspett hacka det typiska skorrande ljudet. Underbara ljud. Våra nya hemma-ljud!

Jag älskar livet så intensivt. Känner det i varje por, varje muskel. Vad jag är glad åt att leva :-)
















Om jag bara haft PS kunde jag klippt ut älgen så han gick att se med blotta ögat ;-)
Ska se om jag kan fixa något...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0