Edsås, Edshult, Norsesund och Västra Bodarna

förärades alla med ett besök igår, tillsammans med Alingsås förstås!

Vilka platser! Alla dessa platser har massor av vackra hus som ligger vid otaliga sjöar och utsikten är galet oslagbar. Jeez. Utan tvekan ställen värda att hålla koll på i framtiden, när man en vacker dag byter till villa. Ska man bo ska man bo vid vattnet, om man kan förstås.

Det vet våra färäldrar, som bor kant i kant med havet, båda paren.

Ska kolla om Hemnet har _något_ i de faggorna...

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/363552

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/338222

Det var inte många objekt till salu där. Det finns tre tomter också. Intressanta platser!

I övrigt har vi haft en bra helg, sånär som på att plutten blivit sjuk med feber. Vi visste inte det i går när vi for runt och fikade i Alingsås och bara flanerade. Eller så insjuknade han då, för när vi kom hem hade han hög feber.

Några foton av i går:


Denna somriga skylt fann jag i en liten inredningsbutik i Alingsås, kunde inte
låta bli den eftersom den förde tankarna till lata sommardagar.


I motljus ser en eftermiddag på balkongen ut så här, i mars månad 2009.


Vänd från motljuset ser eftermiddagen ut så här!


Solen tänker gå ned.


Skönhet.


Carpe Diem är jag bra på, därför passar denna skylt bra i vårt hem, tycker jag.
Badrummet på övervåningen behövde något mer också: voilà - en installation ;-)


Det blev helt OK.


Kvällning på Nordåsen.


Jag häpnar fortfarande över konstverken utanför fönstren.


Begynnande lördagskväll på Nordåsen.


Härliga grannar i sina rara hus.


Aftonstunder är ankommande.

Så gott var det att komma hem efter två underbara dagar i Stockholm! Ett kalasbra möte för styrelsens räkning och sedan ett sådant där livsavgörande möte som jag personligen väntat 15 år på, på fredagen. Mitt hjärta blev varmt och många boxar kunde stängas igen, tömda, sorterade och kasserade.

Utan tvekan har under den gångna vecka en epok gått i graven och där passar den. Nu stundar blickande framåt, endast, och jag är så mycket mer än redo för det.
Ja, fredagen var en mycket speciell dag för mig och den finns bevarad i hjärtat för alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0