Tisdag 10 mars, år 2009

Det var måndagen den nionde mars i går och i Floda börjar våren försiktigt sticka fram nosen och sniffa lite (jaaa, så töntig liknelse men det var den som poppade upp!).

Det ligger visserligen lite snö och is här och var men fåglarna låter absolut våriga i sin sång. Det är ju ljust ute så pass länge också nu att man får ut mer av dagarna allaredan. I går kväll efter att jag hämtat på förskolan och tog ut hunden kunde hunden och jag promenera i skogen i gott och väl tjugo minuter ensamma före vi återvände hem. Och då var det ändå ljust länge efter hemkomst (kl. 17).

Då kunde jag laga middag till musik och dagsljus allt medan jag tog bort ljusslingan på balkongen och dansade runt i största allmänhet!

Det börjar anas lite vår och det känns väldigt roligt. Första våren i vårt hus!!!

För övrigt tycker jag att lågkonjunkturen/krisen suger...

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0