Åhhhh, vilken helg!

En av mitt livs bästa helger. Därom råder ingen tvekan.
Maken och jag hoppade in i bilen strax före lunch i fredags och så bar det av till Ystad Saltjsöbad för övernattning, trerätters, badande och drinkdrickande framför brasan.
Miljön i nyrenoverade och nyinredda YSB var helt i New England-stil, vilket passar suveränt vid sandstrandskanten förstås!
Poolen omgiven av lyktor som var varm och go njöt vi flytanden och simmanden i och bubbelpoolen var härligt avslappnande. Vi hade turen att pricka in besök i poolrummet då vi var ensamma där inne, flera gånger :-)

Hela vistelsen på YSB var en enda lång njutning: vi talade om helt andra saker än hemma (där vi ofta tycks tala om barn, hund, roddning, jobb), vi hasade ömsom i badrockar på väg till pool, ömsom lite piffiga till baren eller restaurangen. Vi njöt och var väldigt närvarande hela tiden. Tog tillvara på tiden och upplevelsen. UNDERBART, är ordet även om det inte räcker till. Vi hade roligt ihop.

På lördagen krönte vi morgonen med poolbad och då det var ljust ute denna gång, satt vi i bubbelpoolen som var HET och såg ut över havet och stranden i Ystad. Vi såg strån vaja, fåglar landa och människor streta fram.
Sedan var det promenad på samma strand, som gällde och det det blåste lite så vågorna slog höga. Magnifikt! I promenaden rann allt mitt smink bort, så det vara bara att lägga ny make-up i bilen på väg hem till goda vännerna Jörgen & Malin med familj. Där fick vi så mysig och god lunch och spännande samtal om inredning, boende, musik och Skåne! Ren och skär balsam för själen - för finns det något i världen som är bättre än spa är det riktigt goda vänner :-)

Vår underbara Skånetur avrundades med besök på IKEA! Jo, ni läser rätt. I Malmö finns landets största, alldeles nygyggda och jag har hört att det är världens näst största. Vi hade dessutom inköp att företa på just IKEA, så vad bättre än att åka dit? Utan medföljande barn?
Det blev spegel och hylla till övre badrummet och nya hyllor till köket, eftersom ett skåp där ska bändas bort. Eftersom jag är IKEA-freak, var det en god prick över mitt !i! ;-)  :-D

Idag, nu, sitter jag bredvid den lille son jag längtat mycket efter. Vi ser på barn-TV. Strax ska vi iordningställa adventsfrukost och sedan väntar bakande av julgodis och uppspikande av de inköpta attiraljerna. Även denna dag ska krönas på mysigt vis: vi har blivit inbjudna till ganska nya vänners årliga glöggmys! Där har vi hamnat i i deras grupp av "nära vänner" och kan alltså se fram mot en mycket mysig eftermiddag i ett vackert hus, med J's bästis och allt!

What can I say? Life is good!

Ha en vacker första advent! (foton kommer, var så säker)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0