Busy body!

Maken kom hem sent i torsdags kväll från Cambridge där han föreläst. Skönt att han kom hem, det har varit hektiska dagar och store sonen har både skött hund, hämtat pojke och lagat mat. Jag har hastat hem till kl. 21, nattat pojke och fallit ned på soffan och sedan lagt mig.

I onsdags hade vi avtackningsfrukost av mig och min medarbetare J i HB's kök.
Chefen sa många väldigt fina ord om mig (och om J så klart) och särskilt gladdes jag av hennes ord:
-Du är fullkomligt orädd!
Dit har jag strävat. Nu har både min medarbetare och min chef sagt det och då måtte mitt arbete mig burit frukt. Gott att våga starta vereksamhet, att våga ha åsikter och att våga stå för vad JAG anser.
Gott.

Igår tackade jag av min medarbetare J, han gjorde sin sista dag på min enhet igår. Sorgligt är bara förnamnet och jag kommer att sakna honom oerhört mycket. Han är en mycket skicklig bibliotekarie som alla åldrar tilltalas av och vilken verksamhet med kvalitet han bedriver - jag har aldrig stött på maken faktiskt. Jag har lärt mig mycket av honom.
Needless to say, kom tårarna när vi tog farväl med en kram. Huvaligen.

Igår var det också dags att fira fem år med mina gravid-fika-kompisar! Tänk att det är fem år sedan vi fikade med våra magar i vädret. Livet skrider fram i ett jämnt tempo, vill jag lova. Och högt är det tempot.
Jag tänkte verkligen på det igår: jag arbetade (stannade över ca tre timmar), pendlade hem, handlade J's fika, hämtade vagnen hemma, hämtade pojken på fsk, rastade hunden och hade sedan 20 minuter att göra mig själv i ordning för femårs-middagen. Kom så hem strax efter midnatt och hann då byta ett par ord med maken som jag inte sett sedan i måndags.
Ett par ord endast, sedan somnade jag....

Livet.
Livet.

Det går fort.

Idag ska vi röja och bära, kasta och städa. Imorgon visning numero 1.

Skön lördag!


Förra helgen var jag på urmysig picknick, som avslutades med stund
vid öppna spisen, hemma hos min kära vän L. En av de allra bästa :-)
Hon kommer till mig i Ystad under min ensamvistelse där.


Chefen tackar av oss. Hon kan taleskonsten!


Min superduktige medarbetare J. SAKNAS.


Ladies på femårsfirande.


Väldigt mysigt!


Lillskruttan K, 4 månader, var med :-)


Oemotståndlig. Jag höll henne en låååååång stund... ;-)


C var modig och sjöng SingStar :-D


Mor K och dotter K tittar på.


Värdinnan filmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0