Vardagsrum

Just nu ser väggarna ut så här:
och har så sett ut - mer eller mindre - i minst två månader. Väggfärgen är hemköpt sedan länge men det här tapetrivandet drar ut något vansinnigt på tiden eftersom det är ett detaljgöra utan dess like.
Jag behöver ha ett mål för ögonen nu, känner jag!
På den innersta väggen, som löper med soffans högra armstöd och med skinnstolarna, kommer våra litografier att sitta. Bredvid TV'n kommer etanollyktan befinna sig och sedan är det inget mer som ska upp på den delen av rummet.
Andra delen av rummet kommer att få detta klaffbord:
Och intill det nedfällda klaffbordet kommer de staplade Myranstolarna i mörkt trä stå - redo för middagsbjudning, bara att fälla upp!
Ovanför detta bord kommer det gamla konstverket hänga.
Alldeles när man kommer in i vardagsrummet kommer man att, tillhöger, ha bokhyllor. Vita konsollhyllor ovanför varandra. Framför dem, denna rottingfåtölj:
En läslampa ska också till:
Jag tror det kommer att bli en väldigt mysig läsplats :-)
I fönstret ställer vi lämpligen denna då:
Det ska bli skoj!
Förutom detta ska ett vintage skrivbord inhandlas och vitmålas, så att vi kan börja använda vårt arbetsrum.
Bara att fortsätta det enträgna arbetet.
Jag har i alla fall målat tre lager på bröstpanelen i köket nu och bara tapetseringen återstår att göra på de väggarna. "Långsamt fram, är också fram"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0