:-)

Idag är jag varm och mysig i hjärtat, känner jag!
Jag sitter vid ett tänt ljus och äter frukost (och bloggar visst lite) med liten hund vid fötterna - som alltid - och en stor son som just passerade och bytte några ord.
Den lille sonen har maken lämnat på förskolan idag och strax ska jag åka för att träffa min duktiga och trevliga medarbetare på Panduro för inköp inför arrangemang nu på lovet, på biblioteket.
En skön dag med ymnigt snöfall utanför fönstret och allt!! ;-)

Igår var jag och maken i Skåne igen!!! Maken hade arbete att utföra i lovely Ystad och jag lunchade med min blivande chef (urtrevlig!) och träffade sedan mina blivande medarbetare i 2,5 timmar för fika, samtal och rundvandring i biblioteket och kultur- och fritidshuset det ligger i.
WOW, säger jag! Vilka medarbetare jag får, de verkade otroligt duktiga och drivna och även glada och trevliga. Jag kände mig riktigt varmt välkommen dit och blev verkligen rörd av stämningen. Jag kommer absolut att trivas tillsammans med dem.
Det är en viktig pusselbit som lagts i hela mitt stora pussel som jag dagligen och stundligen tänker på, funderar och filosoferar över och ibland gläds åt och ibland blir sorgsen i. Mycket på en gång. Denna dag och visit med dessa människor var en positiv och god pusselbit och det värmde.

Livet ÄR ju lustigt - maken fick veta att hans arbete skulle flytta och jag började söka ROLIGA jobb i regionen och så fick jag ett jättebra jobb, vi hittade ett bra hus och allt verkar, faktiskt, lösa sig riktigt bra.
Jag häpnar inför livet och dess storslagenhet och blir ödmjuk.

Nu ska jag bege mig på snöig promenad till tåget! Önskar er läsare här en underbar tisdag :-)

Kommentarer
Postat av: Izabell

Jag tycker du är jättemodig! En riktig super-duper-kvinna! :)

2010-02-23 @ 22:07:39
URL: http://mysbella.blogg.se/
Postat av: Anna LB

Izabell: tack och bless you :-D

2010-02-24 @ 10:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0