OK OK, egna foton också då'ra..!

Jo, absolut. Visst har jag egna Ystadfoton! Inte så väldigt många och de som följer nedan la jag inte dit i original utan sparade lite snabbt ned från min Facebooksida.
Det går ganska bra att ackumulera längtan i bröstet när jag beskådar detta axplock av Ystadmiljöer som jag älskar. Det finns oändligt fler.


Förra söndagen var vi på husvisning. Havet hade tröga vågor klädda i is.


Jag upplevde Ystad i snö för första gången på 25 år.


Nytt ställe i stan. Öppet till kl. 21 varje kväll. Det kommer att passa alla
tiders, även om jag numera lärt mig (via bloggen jag länkar till nedan)
att det finns fler lattemakare i staden. Erbjuder även de laktosfritt tro?
Hur som helst, efter 1,5 år som pendlare passerande Espresso House
på Gbg central är det här en liten bit Gbg som finns i Ystad ;-)


Nu har vi hamnat i slutet av november år 2009. Magi utanför YSB spa.


Magi inuti detsamma också. Här tror jag jag kommer att fira 40-årsdag
med ett fåtal nära vänner...


HAVET. Lika njutbart oavsett årstid. En dag ska jag se det från ett hus
som är mitt. Det är ett löfte!


Stranden. Så SKA en strand se ut enligt mig. Allt annat är bleka kopior.





De söta badhytterna radar upp sig som ett sådant där godishalsband.





Färgprakt á la Miami. Typ.


Jag spejar in i en alldeles ny framtid.


Sommaren 2008. Kåseberga i all sin prakt.


Hoppas jag vågar testa detta en dag. Nu finns snart möjligheten där hela tiden.


Sandhammaren.


"Draw a heart in the sand" & "No work all play all day OK?"
OK!


Ystad. Staden där min farfar växte upp, där min nästan-namne och tillika
gammelfarmor Hanna ligger begravd. Staden dit vi ofta åkte (inte minst
för att köpa godis till påskägg, minns jag särskilt) under min barndom
och nu även staden dit jag ska flytta (tillbaka). Vilken stad!


Det bästa av allt med Ystad: det är nära en hel bunt av dessa:
- gamla klasskamrater, gammal klassföreståndare och goda vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0