Vänskap

En god vän ringde nyss för att höra hur jag egentligen mår med vinterkräksjuka och så stora förändringar i mitt liv. Hon tyckte inte att jag varit mig riktigt lik, sist vi träffades.

Hon har rätt - jag ÄR mig inte riktigt lik, jag går igenom en svår sorgprocess och nu vet jag att nära kan se det på mig. Livet måste få vara så, jag måste sörja färdigt.

Det är verkligen att vara en god vän: att orka och våga ringa till någon man vet inte bara är glada skratt (även om det är just det jag alltid annars är - kanske därför det blir så tydligt nu?) och ställa frågan "hur är det egentligen med dig?".
Jag kan inte påstå att jag har alltför många s.k. riktiga vänner kvar i mitt liv (ni som finns vet precis vilka ni är eftersom jag säger det till er ganska ofta hur jag högaktar er!) men dessa mina riktigt goda, nära och genuina vänner är förstås oersättliga! TACK för att ni finns!

Du som just ringde: tack kära fina du, det betydde jättemycket för mig.

Kommentarer
Postat av: mysbella

Vänskap är så viktigt! "Bättre en fågel i handen än tio i skogen" Jag skulle aldrig klara av att göra en sådan stor förändring som du..är en riktig trygghets människa, men jag är dock väldigt imponerad av dig!:)

2010-02-25 @ 09:25:46
URL: http://mysbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0