Städer

Jag låg just på soffan (ledig OCH gräsänka!) och fantiserade om mina två favoritstäder: Miami och Ystad, när det slog mig att Ystad är Sveriges svar på Miami! Ystad är (om somrarna) strand, bad, grill, fest, party, turister och kul i allmänhet med restauranger, caféer, kultur och lek för barn.
Miami behöver knappast introduceras här men Coconut Grove Key Biscayne, Key west och Key Largo är... trivsamma. Där är i princip hela staden party och upplevelser :-)
De har något gemensamt dessa två sydliga städer, mer än bara min uppskattning.

Bara en tanke ur flera, denna dag som tillåter tänkande medelst egen hjärna.

Maken är 40 grader celsius bort (jag har minus 20 och han har plus 20), i San Diego och jag är hemma med söner, hund och massor av tankar, planer och glädje..!

Ha en god lördag alla finingar :-)


Stad 1: strand, grill, fest och värme: kul, kul, kul!



Stad 2: milsvid sandstrand, eget öl, restauranger, grill, vänner och KUL!

Hoppas få njuta dessa städer mycket i mitt liv :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0